ضرورت حمایت از دوچرخه سازان داخلی
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۸۳۲۴
تین نیوز
رییس اتحادیه دوچرخه فروشان رشت گفت: حمایت از دوچرخه سازان داخلی موجب می شود که واردات دوچرخه های بی کیفیت بی رونق شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش هایی است که متاسفانه این روزها در کشور ما کمتر مورد توجه قرار میگیرد. با توجه به اینکه دوچرخه سواری یک نوع فعالیت مفرّح در بین عموم مردم شناخته شده است و حتی یک نوع سرگرمی و بازی برای کودکان محسوب می شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بی نیازی از سوخت، اشغال فضای کمتر، تعمیر و نگهداری آسان و قابلیت به کارگیری در معابر کم عرض یا دارای محدودیت دسترسی از مهمترین ویژگی های اقتصادی –اجتماعی دوچرخه بوده و از سویی، نداشتن آلودگی صوتی و زیست محیطی آنرا دارای مقبولیت قابل توجهی کرده است. به همین دلیل لازم است با قیمت گذاری مناسب این کالا، افراد بیشتری را تشویق کرد تا دوچرخهسواری کنند.
ابراهیم رضامهدی در گفت و گو با ایسنا گفت: بالغ بر ۲۲۰ فروشگاه دوچرخه در شهرستان رشت فعالیت دارد که این روزها اوضاع فروششان چندان خوب نیست.
وی با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا و افزایش قیمت این کالا، فروش دوچرخه در رشت افت کرده است، افزود: ما نگران وضعیت اقتصادی فروشگاههای دوچرخه هستیم و امیدواریم سلاطین دوچرخه مجال دهند تا این صنف نفس بکشند.
رضا مهدی ادامه داد: دوچرخه از قیمت یک تا دو میلیون تومان به بیش از ۶ تا ۷ میلیون تومان رسیده است و با توجه به اینکه قدرت خرید مردم پایین آمده است، بسیای از مشتریان به مغازهها مراجعه میکنند و فقط قیمت میپرسند و علیرغم نیازی که دارند، نمیتوانند خرید کنند.
کاهش سلامتی از دستاوردهای افت خرید دوچرخه
رییس اتحادیه دوچرخه فروشان رشت تصریح کرد: هرگاه فروش دوچرخه در مناطقی کم شود با توجه به افزایش روند جمعیتی، علاوه بر اینکه ترافیک در شهر زیاد میشود، سلامت جامعه نیز کاهش مییابد زیرا دوچرخهسواری بسیار به سلامت مردم کمک میکند.
وی افزود: ضروری است دوچرخهسازان باکیفیت داخلی حمایت شوند و از واردات دوچرخه های غیراستاندارد نیز جلوگیری شود.
رضامهدی، دوچرخه فروشیهای رشت اغلب ریشهدار و قابل اعتماد مردم هستند و به هیچ وجه دوچرخه های غیراستاندارد را به مشتریان نمیفروشند، تا اعتبارشان خدشهدار شود.
وی ادامه داد: باید دلارهای ۴۲۰۰ در اختیار واردکنندگان دوچرخه قرار گیرد تا مشکلات کاهش یابد و حتما نظارت شود تا مسئولین واردات دوچرخه کالای دیگری را با این ارز وارد نکنند.
افزایش تعمیرات دوچرخههای کهنه در رشت
رییس اتحادیه دوچرخه فروشان رشت با اشاره به اینکه حمایت از دوچرخهسازان داخلی باکیفیت کمک می کند تا نیاز جامعه برای دوچرخه پوشش یابد، خاطرنشان کرد: قیمت بالای دوچرخه برخی افراد را مجبور کرده که دوچرخه هایی که قرار بود به عنوان ضایعات به کارخانه ذوب آهن بروند، دوباره به تعمیرگاه ببرند.
رضا مهدی گفت: در برخی از کشورها با شیوع کرونا به دلیل استفاده کمتر از حمل و نقل عمومی، مردم به دوچرخه سواری بیشتری روی آوردهاند، این درحالیست که افزایش قیمت دوچرخه موجب شده است که خرید دوچرخه در شهرستان ما کاهش یافته است.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: تین نیوز
کلیدواژه: دوچرخه سواری دوچرخه سازان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهمترین هدفم در بازیسازی بالابردن نام ایران در جهان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها گوشیهای هوشمند به یار و همراه همیشگی بزرگ و کوچک تبدیل شده و هرکسی در گوشه و کنار و موقع فراغت مشغول بالا و پایین کردن صفحه گوشی و بازی کردن با آن است. خوشبختانه سالهای اخیر بازیهای موبایلی جای خود را در میان مردم باز کرده و استقبال خوبی از آنها صورت گرفته؛ چرا که مطابق با ذائقه مردم طراحی و ارائه شدهاند. یکی از این بازیها «امپراتورهای قلابی»است که به عنوان بهترین بازی موبایل و تبلت در فستیوال «گیم کانکشن ۲۰۲۴ آمریکا» شناخته و کاندید دریافت جایزه در بخش «بازی سال منا» شده است. به همین دلیل به سراغ مهرداد رضایی سازنده این بازی رفتیم و با وی به گفتوگو پرداختیم که در ادامه میخوانید:
آنا: لطفا درباره بازی «امپراتورهای قلابی» توضیح دهید.
رضایی: نخستین و اصلیترین من بازی «آناهیتا» بود که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و در جشنواره بازیهای رایانهای در ۲بخش بهترین داستان و بهترین بازی ماجرایی نامزد شد. بعد از آن، بازی ماجرایی محض و کمدی «فقط چپ را بگیر» یا (Just take your left) را ساختیم. و در نهایت مهمترین و موفق بازی که توانستیم بسازیم «امپراتورهای قلابی» است که بالای ۵ شخصیت دارد که گیمر مدام بین آنها سوییچ میکند. هر کدام از این کاراکترها در دنیای خود فکر میکنند که خیلی زرنگ هستند و چون داخل یک آپارتمان زندگی میکنند مدام مزاحم هم میشوند به نوعی فکر میکنند قدرت برترند اما در اصل همه آنها پوشالی و توهمزده هستند.
هم بازی کنید و هم انیمیشن ببنید
آنا: وجه تمایز این بازی با دیگر بازیها چیست؟
رضایی: وجه تمایز این بازی با سایر بازیها این است که هم میتوانید بازی کنید و هم انیمیشن ببینید و داستان را به صورت بازی جلو ببرید. در یکی از فستیوالها یکی از منتقدان ژاپنی گفته بود ما برای نخستین بار شاهد بازیی هستیم که صرفا بازی نیست و کارتون است و با نداشتن محدودیت سنی همه میتوانند از آن لذت ببرند. این بازی در فستیوال «گیم کانکشن۲۰۲۴امریکا» برنده جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت و در «منا گیم آوارد» در بخش بهترین بازی سال نامزد دریافت جایزه شد. گفتنی است این دوره رقابتهای در فستیوال منا با حضور بازیهای مطرح از کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار شد.
آنا: این بازی چقدر بین گیمرها طرفدار دارد؟
رضایی: این نوع بازیهای ماجرایی چون نیاز به فکر کردن دارد، مخاطبهای خاص خودش را دارد. این بازی در کافه بازار امتیاز کامل را گرفته و در سایت گیم خارجی روی سایت itch.io فروش خوبی داشته است؛ اما واقعیت این است که مخاطبان زیادی ندارد، کسی که با موبایل بازی میکند دوست دارد یک بازی را بهسرعت تمام کند و جایی را منفجر کند یا کارهایی از این دست انجام دهد و سرگرم شود. درحالیکه بازیها ماجرایی، فکری هستند و عموم گیمرها علاقه چندانی به آن نشان نمیدهند.
مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان
آنا: هدف شما از بازیسازی چیست؟
رضایی: متاسفانه یا خوشبختانه در این صنعت به دنبال پول نیستم و برای دل خودم بازی میسازم. بنابراین در درجه اول بازی میسازم که خودم راضی شوم و بیشتر به دنبال کشف دنیاهای جدید ذهنم هستم نه تکرار بازیهای ساخته شده در دنیا، بلکه فکرهای خودم را خیلی بیشتر دوست دارم حتی اگر برایش مخاطب هم پیدا نشود؛ چون مخاطب بازیهایم باید اهل فکر کردن باشند. در درجه بعد مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان تمام دغدغه من است. اسم ایران در تمام بازیها ثبت شود و امضای کار باشد. در بازی بعدی که قرار است ارائه شود و سناریوی آن تقریبا به طور کامل نمادهای ایرانی استفاده شده که می توانیم درگفتوگویی مفصل به جزئیات آن بپردازیم. خوشبختانه تجهیزات لازم در کشور وجود دارد که بتوانیم این صنعت را توسعه و گسترش دهیم و نیاز به مهاجرت نباشد.
آنا: در حال حاضر ایران در صنعت بازیسازی چه جایگاهی دارد؟
رضایی: با توجه به اینکه من گیمر بازیهای موبایلی نیستم، اما وضعیت بازیهای موبایلی در ایران خوب است و بازیهای کارتی، پازل و فکری به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و رشد خوبی داشته. خوشبختانه بازی سازهای ایرانی در عین حال که شرکتهای بزرگی نیستند و حمایتهای چندانی نداشتند اما بازیهای خوبی ارائه کردند.
ورزشکاران در اولویت هستند تا هنرمندان
آنا: با چه چالشهایی در این زمینه مواجه هستید و چه انتظاری از متولیان دارید؟
رضایی: چالش شخصی من پیادهسازی افکارم در جهت طراحی و ارائه بازیهای جدید است؛ اما چالش دیگر این است که از نهادهای متولی انتظار دارم که بازیسازان را همچون ورزشکاران مورد توجه قراردهند، هنرمندان واقعا مهجور واقع شدهاند. این حمایتها هم لزوماً مادی نیست. شما ببینید وقتی یک کشتیگیر قهرمان میشود چقدر در رسانهها مطرح میشود. درحالیکه یک بازیساز در رسانهها دیده نمیشود. اگر تبلیغات و حمایتهای کافی صورت بگیرد ما میتوانیم بازیها را با قیمتهای بهتر و با تعداد بیشتری به فروش برسانیم؛ زیرا انیمیشن هزینهبراست و نیازمند تأمین مالی است.
اگر بخواهیم انیمیشنها را ارتقاء دهیم نیازمند حمایتهای بیشتری هستیم از سوی دیگر ما برای بازیسازی در کشور تهیه کننده کم داریم؛ زیرا ترجیح میدهند فیلم بسازند که خروجی خوبی از لحاظ مالی داشته باشد. ساخت انیمیشن دو سال زمان میبرد و معلوم نیست در آخر فروش خوبی داشته باشد یا خیر؟ پس حق دارند محتاطانه عمل کنند و پول را جایی سرمایه گذاری کنند که خروجی بهتری داشته باشد.
دیسکورد فضایی برای تبادل نظر بازی سازان/ علت از دسترس خارج شدن آن چیست؟
مسئله دیگر از دسترس خارج شدن سایت «دیسکورد» است این شبکه گیم شبکه بسیار خوبی جهت تبادل نظر بین بازی سازان در سراسر جهان بود که در آن بازی سازان مطرح دنیا به صورت برخط و آنی پاسخ سوال افراد را می دادند که خود این موضوع به رشد بازی سازان داخلی کمک بزرگی میکرد. به نظر من بهتر است در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.
انتهای پیام/